تحقیق راهنمايي و مشاوره تحصيلي

دانلود تحقیق با موضوع راهنمايي و مشاوره تحصيلي،در قالب word و در 27 صفحه، قابل ویرایش.بخشی از متن تحقیق:مشاوره در مدرسه ارزيابي راهنمايي ومشاوره در مدرسه بايد با تاكيد بر اينكه هر معلمي ، آموزگار مهارتهاي اجتماعي است ، آغاز مي شود از اين رو همه معلمان ، مشاور تحصيلي نيز هستند بدين معنا كه بخشي از كاركرد هر معلمي كمك به كودكان در حل مشكلات شخصي وتصميم گيري درباره روشي است كه بايد در زندگيشان اتخاذ كنند از آنجايي كه معلمان افرادي هستند كه نه تنها از لحاظ ميزان علاقمندي نسبت به نقشهاي مشاوره اي متفاوتند بلكه در دامنه اي  كه كودكان آماده اند تا در مسائلشان با آنها مشورت كنند نيز تفاوتهاي قابل ملاحظه اي دارند برخي معلمان تمايل دارند اعتماد بيشتري را جلب كنند و در نتيجه در روابطشان با كودكان نوعي رفتار همدلانه وصبورانه تري دارند. كودكان احساس مي كنند    مي توانند با آنها حرف بزنند وبه واكنشهاي آنها اعتماد كنند در واقع دو ويژگي همدلي ومطمئن بودن بيش از هر چيز ديگري با روشهاي مشاوره سنخيت دارند وكودكان موقعي كه نياز دارند تصميم مي گيرند با افرادي كه صاحب اين ويژگي ها هستند حرف بزنند .دومين ويژگي قابل اعتماد بودن است گاهي اوقات اين واقعيت كه معلمان نقش دوگانه اي دارند مورد ترديد قرار مي گيرد در درجه نخست : آنها نماينده قدرت در مدرسه اند و در درجه دوم مشاوري بي طرف وقابل اعتماد محسوب   مي شوند بنابراين اگر كودكي بخواهد با معلمش درباره مشكلات مربوط به مدرسه اش گفتگو كند براي مثال در مورد رفتار غير عادلانه يكي از كاركنان مدرسه يا دزدي از تجهيزات مدرسه يا تقلب در امتحان مدرسه مطمئن نيست كه آيا معلم تمام اين مسائل را به طور كامل به مراجع بالاتر گزارش مي دهد يا نه . ازسويي ديگر معلم نيز ممكن است احساس كند كه بايد به اجبار وفاداريش را به دو گروه نشان دهد .زماني كه وظايف حرفه اي اش مطرح است دچار نگراني   مي شود واين دليل محكمي است كه چرا برخي از معلمان مخالف ايجاد اين نوع اعتماد – كه آنها را در موضع مبهم ونامشخصي قرار مي دهد – هستند…..-+علوم انسانی|تحقیق راهنمايي و مشاوره تحصيلي

دریافت