تحقیق مفهوم بازاریابی

دانلود تحقیق با موضوع مفهوم بازاریابی،در قالب word و در 8 صفحه، قابل ویرایش.بخشی از متن تحقیق:تعريف
بازاريابي : بسياري از مردم چنين مي انديشند كه بازاريابي تنها به معني
فروش و تبليغ است . اگر بدانيم كه فروش و تبليغ بخش نمايان بازاريابي است
نبايد شگفت زده شويم امروزه نبايد بازاريابي را به مفهوم قديمي كه يعني
فروش محصول در نظر آورد . بلكه بايد به مفهوم نوين آن يعني برآوردن نيازهاي
مشتري توجه كرد . اگر بازارياب بتواند نيازهاي مشتري را درك كند محصولاتي
را توليد مي كند كه داراي بالاترين ارزش باشند قيمت گذاري – ترويج و تبليغ
را به روشي كارساز انجام مي دهد به طور حتم اين محصولات به راحتي به فروش
خواهند رسيد . بنابراين فروش و تبليغ تنها بخشي از آميزه بازاريابي هستند.
مقصود از آميزه بازاريابي: مجموعه اي از وسايل و ابزار بازاريابي است كه بر
روي هم بر بازار اثر مي گذارد . ما بازاريابي را نوعي فرايند اجتماعي و
مديريتي مي دا نيم كه بدان وسيله افراد و گروهها مي توانند از طريق توليد
ايجاد و مبادله محصولات و ارزش با ديگران نيازها و خواسته هاي خود را بر
آورده سازند. ابعاد بازاريابي : به نظر فيليپ كاتلر از برجسته ترين
صاحبنظران در اين رشته بازاريابي عبارت است از فعالتي انساني در جهت ارضاي
نيازها و خواسته ها از طريق فرايند مبادله. اين تعريف داراي ابعاد گوناگوني
است كه هر كدام را به طور جداگانه بررسي ميكنيم. – نيازها – خواسته ها –
تقاضاها -كالاها -مبادله – معامله – بازاريابي نيازها: مهمترين مفهوم
اثرگذار بر بازاريابي كه به صورت بنيادي همواره در تحليهاي مربوط به
بازارمورد نظر است نيازهاي انساني مي باشد .كه به گونه زير تعريف مي شود:
نياز يا احتياج انساني عبارت است از حالتي احساسي كه محروميتي را در فرد
پديد آورد كه آن احساس وحالت كمبود موجب رنج فردگردد. انسان موجودي است
داراي نيازهاي فراوان .اين نيازها اگر به گونه مجرد مورد توجه قرار گيرند
ودر طبقه بندي خاص قرار نگيرند گاه بيشمارندوهرگز نميتوان از آنها فهرستي
تهيه كرد در گذشه افراد زيادي چون ژوزف گارينه فرانسوي و هرمان آلماني سعي
داشته اند بتوانند فهرستي از نيازهاي انسان تهيه كنند اما بعد ها خود منصرف
شده اند كه كار بيهوده اي انجام داده اند نكته مسلم اين است كه تعداد اين
نيازها بسيار زياد وخارج از شمار مي باشد. گاه اين نيازها از نظر تشخيص
پيچيده و.شوار است… -+علوم انسانی|تحقیق مفهوم بازاریابی

دریافت